Navigáció

Média Partnereink

www.fisch.hu
Cikk hierarchia
Cikkek főoldala » Tagok Írásai » Nyár végi Kalandok.
Nyár végi Kalandok.

Nyár végi kalandok

APKlub

Rövid volt a nyár és sok volt az eső, és sokszor nagyon rossz idő. És mikor szabadságon is van az ember, rossz érzés a lakásból nézni az időjárást, és azon izgulni, hogy mikor pár nap múlva kimegyek horgászni, hogy jó idő legyen. Lényegében nem vagyok az, akit egy eső elriaszt, de azért szeretem a hasamat süttetni, és nem a sátorba lenni egész nap. Most egy olyan pecára készültem Tamással együtt, ami csak egy bizonyos termékre orientálódott. Továbbá megfogadtam, hogy többet nem írok beszámolót, több ok miatt, de ezzel senkit nem akarok fárasztani. Ez a horgászat most kivétel, mivel ez a termék megérdemli azt, hogy bemutassam, mivel nagyon minőségi, és nagyon jó termék.

apklub

Az IQ Baits csali csomag, ami megint bizonyított.

Eljött a nyár vége. Szinte most kezdődött, de már tovaszállt a nyár.  Csapat társammal, Tamással szinte minden évben a Nagykanizsától, kb. 15 km-re található Miháldi tóra megyünk egy pár napos horgászatra. Horgászatunkat egy lapra tettük fel, és elhatároztuk, hogy csak IQ Baits csalit használunk. Sok helyről lehetett hallani, hogy nagyon fogós, és nagyon jó minőségű és mindenki számára elérhető áru termék. Korábban már használtam csaliként ilyen terméket, vagyis az IQ Baits Fűszeres Halat, ami nagyon jó eredményt hozott számomra. Hamar eljött a nap mikor végre kiértünk horgászni, és tervezett szerint egy 4 napos horgászatot terveztünk. A Miháldi tóra már kora hajnalban ki érkeztünk. A nap első sugara már a sátor állítás közben ért bennünket. Miután kivilágosodott én csaliztam, Tamás marker úszóval feltérképezte a meghorgászandó területet. A meghorgászandó terület akadó mentes volt, és a régi patak medret sikeresen megtalálta. Az úszót a meghorgászandó területen hagyva már korábban bedippelt IQ Baits Standard Kolbászos ízű golyóval meg lett szórva. Mi általában ilyenkor kb. fél órát várunk, és csak utána dobáljuk be a csalikat. Erre szokták mondani mindenki másképp csinálja. A fél órát mindig kivárjuk, addig nyugalomban össze szoktuk rakni a botokat, és felkészülünk a horgászatra.

A siker csali kombináció az IQ Baits Prémium Hal- Fűszer, és a Chili- Kolbász.

Sokszor bejött csali kombináció számomra, ha fogunk két ízt, és félbe vágjuk, majd párosítjuk azokat. Néha észre vettem, hogy lényegében a különböző ízek keveredése érdekesebbé teszi a csalit. Legalábbis nálunk a Miháldi tavon nagyon bejött ez az íz kombináció. Volt olyan is korábbi horgászataim során mikor a fűszeres bojlit egy szem ananászos lebegő golyóval lebegtettem meg, és eléggé fogós volt. De térjünk vissza a jelenbe.

apklub

A PVA hálóba is IQ Baits golyó került.

A csali kombinációt egy PVA hálóba töltött 2 szem IQ Baits Premium Hal- Fűszer, és 2 szem Kolbászos bojli.  A hálóba sokszor szoktam össze törten is bele rakni a golyókat, de valahogy ezen a tavon a tört nem igen jön be. Jobban inkább a félbevágott golyó, vagy az egész golyó. A terméket kettévágva is nagyon érződik az, hogy a gyártás során nem sajnálták az alapanyagot a golyókból. Továbbá nagy szokásom, az, hogy ha egy termékkel először horgászom, kb. 4 óra vízben ázás után szét töröm, és megszagolom, hogy mennyire érezhető a golyóban az aroma. Ezekben a termékekben rettentően érezhető, még 4 óra eltelte után is.

5 kilós kiszerelésű IQ Baits Standard Kolbász bojli.

Etetni az IQ Baits Standard Kolbászos bojlit használtam. Öröm volt dobócsövezni a bojlit, mivel nem tört, továbbá könnyen irányítható volt, és nem ragadt a csőbe bel.

Etetés közben.

A nap első fele beszélgetéssel tellett, mivel általában kb. fél napnak el kell telni, mire az etetésre megérkeznek a halak.  Ilyenkor folyamatosan figyeljük a meghorgászott területet, és figyeljük a hal mozgásokat, és a ponty túrás nyomait. Nap folyamán láttunk mozgást az etetésen, de nem a várt mennyiségben. De ahhoz képest, hogy az időjárás jelentés erre a szerdai napra pontosabban az Augusztus 20.-i napra az előre jelzése felhőszakadást, és hidegfront betörést jósolt azért mozogtak a halak. Volt azért morgolódás, mivel ebben az évben ahányszor kijöttünk horgászni, mindig bele nyúltunk az esős viharos napokba. Az utolsó horgászatunkat 2 nappal előbb kellett befejezni, mivel a tónak az erdei oldalán horgásztunk, ahova csak az erdőn keresztül lehet bejutni, és az őt eső után dagonyává válik, valamint fent áll a veszély arra, hogy a kocsira borul egy fa. A nap során volt időm a part szélét nézegetnem, mivel kb. egy hete is volt felhőszakadás, és eléggé megduzzasztotta a tavat, olyan szinten, hogy a tón található félsziget csücskét, ahol egy nagyon jó horgászhely található elárasztotta. Eredetileg oda mentünk volna, de inkább nem kockáztattunk, egy esetleges elázást. A partszélen is látszódott az egy héttel ezelőtti esőzés, mivel kb. fél méter beszakadt és a meredek partból most egy lankás part lett. Elmélkedésemet Tamás jelzője zavarta meg, és egy gyönyörű húzás, és a hangos jelzőhang, amit minden horgász szeret, jelezte, hogy megérkezett az első vendég. A fárasztás eléggé macerás volt, mivel Tamás a jobb oldali botjára jött a hal, ami épp a szemben lévő apró sziget mellé lett dobva. A szigetről tudni kell, hogy kb. egy 2 méter X 10 méteres, és tele van bokorral, a part része, az meg tiszta gyökér, és ág. Szerencséjére a ponty Tamás felé indult. Már többször tapasztaltuk, hogy miután felveszik, a csalit egyből a horgász felé indulnak meg, és ilyenkor leakad a hal. Kb. egy hónapja sok vesztése volt Tamásnak az ilyen viselkedés miatt. De most szerencsére lecserélte a horgait, ami szépen akadt a ponty szájába. Miután a kiemelő szákba került gyorsan lemértük, aztán vissza került a tóba.

Egy szép 2,5 kg Tükörponty.

Fotó minden honnan.

apklu

Profilkép.

A várt vihar készülődik.

Teltek az órák és az szemben lévő erdő felett megjelent a rossz idő első jele. Így a kép nagyon nem adja vissza azt, hogy milyen sötét felhők tornyosultak a fák felett.

Késő délutáni csendélet.

A késő délutáni sziesztát a jobb oldali jelzőm hangja törte meg.  Egy gyönyörű szép jelzés, ami nagyon, de nagyon vár az ember az a hírhedt folyamatos visító hang. Gyors futás és bevágás, és érezhető volt, hogy a hal megvan, és nem kicsi.  Amilyen hírtelen megindult ugyan olyan gyorsasággal le is lassult. Érezhető volt, hogy nem kicsi, mivel bevágásnál, mintha tuskóba akadt volna a horog, továbbá a fárasztásnál érezhető volt, hogy nem az erejét használja a hal, hanem a test tömegére hagyatkozik. Komótosan mozgott vízben és kb. 20 perc fárasztás után óvatosan Tamás megszákolta a gyönyörű szép tükörpontyot, ami az IQ Baits Prémium csalira jött és arra, amit korábban leírtam, ami két íz kombinálásából született golyó volt. A pontyot gyorsan lemértük, majd kíméletesen a tóba vissza lett engedve.

11,50 kg Tükörponty.

Pózolás.

Profil kép.

A nap eltelt, s lassan besötétedett. Ahogy sötétedett érezhető volt, hogy most már tényleg itt az ősz. Eléggé lehűlt az idő, továbbá a szél is elkezdett fújni. Este 22 óra körüli időben miután lefeküdtünk kipihenni a nap fáradalmait, elkezdett szemerkélni az eső. Hajnali 02 óra körüli időben arra keltem, hogy rettenetesen dörög, és a táborúnktól, kb. 70 méterre az erdőbe belecsap a villám. Elég jó ébresztő. A sátor kisablakán kinézve nem láttam a botokat, mivel olyan sűrűn esett az eső, lényegében megint bele tenyereltünk egy jó kiadós felhőszakadásba.  Az eső kb. reggel 06 óra körüli időben elállt. Ekkor kikecmeregve a sátorból felmérhettük a vihar okozta károkat. De szerencsére semminek nem esett baja. Ekkor vettük észre, hogy a tó vize kb. 40 cm-l magasabban ál, és tele van a víz faággal.  Amíg Tamás a reggeli kávét főzte én körbe fényképeztem a tábort, és a félszigetet, mivel ismét víz alá került a vége.

Reggel a vihar után.

A félsziget víz alatt. Még szerencse, hogy nem oda mentünk.

A nap folyamán kapástalan időszak volt, sokat nem is reménykedtünk, mivel eléggé zavaros is volt a víz. A délután folyamán elhatároztuk, hogy tábort bontunk, és átcipekedünk a túlpartra. Az indok az volt, hogy ha jön még egy ilyen erősségű esőzés, nem tudunk kocsival kimenni, és bent ragadunk az erdőben. A pakolás gyorsan ment, mivel csak beszórtunk mindent az autóba.  Én a 4 bottal gyalog indultam az erdőn át a túlpartra. A sátor bontás után kb. 1 órával, már álltak a sátrak, és a botok is bevetésre késszen várták a pontyokat.

Az új táborhelyünk.

Az új táborhelyünk eléggé biztonságos helyre került, és szinte luxus körülmények közé kerültünk. A sátraktól kb. 5 méterre volt a csap, így nem kellett aggódni a víz miatt. Csak furcsa volt megszokni, hogy tőlünk kb. 10 méterre kezdődő állásban már hagyományos módszerrel horgászó emberkék dobálóznak össze vissza. De inkább ilyen szomszédságot kívánok, és nem olyat, mint a túlparton, mivel ott eléggé közel voltunk az erdőből, és eléggé közelről halottuk az aranysakál falkát is nyüszíteni.

A sátorból a kilátás.

apklub

IQ Baits Hal- Fűszer a horog alatt, valamint ugyanaz a PVA hálóban az íz fokozása végett az IQ Baits Mastercrab dipbe áztattam.

IQ Baits Chili- Kolbász a horog alatt, valamint ugyanaz a PVA hálóban az íz fokozása végett az IQ Baits Kolbászos dipbe áztattam.

Az IQ Baits Chili- Kolbász dippelés után, amit PVA nélkül dobtam maghorgászandó területre.

apklub

A meghorgászandó terület. Szemben a félsziget vége, ami víz alá került.

Az át költözés napja nyugalommal telt. Az éjszaka viszont nem, mivel sorozatban fogtuk a 3-5 kiló közti pontyokat.  Azt hajnalban jött a holt időszak, végre pihenhettünk egy kicsit. Reggel csendesen telt, majd kb. 12 óra körüli időben megszólalt a jelzőm, gyors bevágás, és ismét éreztem, mint az előző nagy pontyomnál azt a lomha mozgást. Ismételten egy nyugalmas kb. 15 perces fárasztás vette kezdeté. Miután Tamás megszákolta, akkor láttuk meg, hogy ez több 10 kilónál. Gyors mérlegelés, ami 15 kg mutatott. gyors fénykép, és ment is vissza a tóba.

A hal védelme érdekében mindent meg kell tenni.

apklub

Egy 15 kg Tőponty, ami az IQ Baits Prémium Chili- Kolbászra jött.

A legszebb pillanat.

Végre jó idő van.

A napok csendesen teltek, és kisebb pontyok jöttek. Továbbá érezhették, a közelgő front betörést is, mivel a kapókedv nagyon vissza esett. De panaszra nem lehet szavunk, mivel a pár nap alatt az IQ Baits csalikkal fogtunk.:

1 db 11,50 Kg Tükörpontyot

1 db 15 kg Tőpontyot

Továbbá kb. 40 kg 3-5 kg közti pontyot.

Egy olyan tavon, ami ritkán van telepítve, és nem olyan nevezetes tavak, amik tele vannak rakva nagy halakkal ez nagyon jó eredmény. Továbbá az én teóriám az, hogy sok olyan tó van, ami nem felkapott, ott kell helyt állni, hogy egy nagyot a horogra tudjál csalni. De ezt mindenki maga dönti el, hogy melyik fajta élvezetnek hódol.

Írta.: Hokmann Ferenc

Tóth Tamás

/DRUID-CARP-TEAM/

Hozzászólások
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj.

Még nem értékelték

Új jelszó kérése
Képek
Szavazás
Milyen változtatásokat szeretnél az oldalon?

Tartalmi.

Szavazáshoz be kell jelentkezni
Elindult: 16/12/2015 18:49
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezned.

Gabesz
07-03-2017 07:09
A kislányom (5 éves) ő viszont tarolt az apró halakkal. Az édesapám is úszózott pár nagyobbacska vörösszárnyú keszeg és egy szebb Dévért sikerült neki is fogni.

07-03-2017 07:05
Szia! Akkor sikerült belépni örülök. Én special nem horgászom télen de már kiváltottam az engedélyeket és az első peca is megvolt most Vasárnap de sajna nem fogtam semmit.

luigi
25-02-2017 14:34
Sziasztok úgy látom elég gyér az érdeklődés !! A télen nem horgászott senki ,vagy csak nem volt kapás ??

Gabesz
24-02-2017 20:56
Sziasztok! Üdvözlök minden új tagot. Baby

hushorgasz
25-12-2016 11:44
Kellemes Karácsonyi ünnepeket kivánok mindenkinek!