Nyár végén.
Írta: Gabesz - Dátum: October 01 2013 18:03:25

apkAz egyik kedvenc hónapom az augusztus.  Ilyenkor minden él, és virul, valamint az emberek is vidámabbak.  A horgászatot a kedvenc tavunkra a Miháldi horgasztóra terveztük. Azért is erre, mivel ez az év anyagilag nagyon megterhelő volt számomra, valamint horgásztársam Tamás számára is. Továbbá ez a tó megérdemli azt, hogy írjanak róla, mivel itt bojliztam először, és ezen a vízen fogtam az életem első igazi 10+s halát. Remélhetőleg a tómanó ismételten segítségünkre lesz ezen a horgászaton.

Teljes hír

Nyár végén.

apk

[Köszönet a Horgász online munkatársainak, amiért  a föld alól is előkerítettek nekem 1000 méter Carp Expert narancsszínű zsinórt. Még egyszer is köszönöm. :D]

A horgászatot hosszabb tervezés előzte meg. A csalizást a Horgász online Shot Baits bojli mixéből készített bojlival terveztük.  A bojli mixbe mikor ki lett keverve extrának lett rakva egy evő kanál őrölt chili is. A kiérkezés napja hamar elérkezett, s Tamás a megbeszélt időben a garázsom előtt várt már. Gyors pakolás és indultunk is a tóra, és a megbeszélt helyre mentünk ahol tavaly augusztusban is voltunk a tó erdei oldalán. Erről a helyről elég jól meghorgászhatóak a tó fontosabb részei, valamint elég könnyű megdobni a tóban található régi patak medret. Ki érkezéskor gyors sátorállítás után végre a csalizással foglalkozhattunk.

apk
[Bevetésre váró csali PVA-val nagyon szeretek dolgozni.:D]

[A bojli mixből pellet forma is alakítható, valamint a megfaragott bojli fogósságát nem kell részleteznem.]

[Szeletelt bojli PVA szalagra felfűzés előtt.]

[Lassan késsz csali.]

[ Az elkészült csali kombináció.]

[A csalikra szárad a CSL.]

A csalizási módokat, már korábban elterveztük Tamással, és szerettük volna kipróbálni az elképzelésünk szüleményeit.  A helyeket ahova csalikat szántuk nem etettük meg, mivel CSL-be mártott csalit szántunk bevetni, valamint jobban PVA-val akartunk dolgozni. Ami így utólag gondolva nagyon jó ötlet volt.

apk
[Bedobás a vízből, még az a pár méter is sokat számít.]

A bedobás után nem kellett sokat várni a kapásra, mivel egy erőteljes rántással adta tudtunkra a jelenlétét a vízi világ potykája. A pellet formára gyúrt bojlit vette fel, amit még a tavalyról megmaradt Chilis Fahéjba áztattunk. A potyka nem adta könnyen magát, mivel folyamatosan a jobb oldalamon a vízben kb 10 méterre lévő tuskó irányába akart menni. De sikeresen a szákba lett vezetve, majd gyors mérlegelés, és pár szép fotó, majd vissza lett engedve az őt éltető vízbe.

[Egy szép 3 kg-s potyka.]

[Erőteljes bedobás, a Tomi 3.5 lb botja rendesen görbül.]

Sokat nem kellett várni, mivel Tamás jobb kapásjelzőjének a hangjára lettünk figyelmesek, amin a megfaragott bojli volt felkínálva. Gyors bevágás, és elkezdődhetett a fárasztás. Sokáig nem tartott, mivel hamar a szákba került, a potyka. Egy nagyon szép tükörponty volt, sokan nem értékelnék, de az én belátásom, hogy nem csak a nagy hal olyan értékes, hanem az ilyen kisebb méretűek is.:D

[Tomi a 3kg-s potykájával.]

Az éjszaka hamar eljött, mivel észrevettem, hogy ha belemerül a horgász a horgászatba, mint ha egy időgépbe ülne, ami átrepíti pár órán, s már el is telt egy nap. Az éjszaka csendesen zajlott, így legalább pihenéssel tudtuk azt eltölteni.  Reggel arra lettem figyelmes, hogy Dani jelzője jelez, gyors ugrás a sátorból, de Tamás már szákolta a szép pikkelyest. Mérlegelés után kiderült, hogy egy szép 4 kg-s ponty. Ekkor bele gondoltam, hogy feederrel milyen élvezetes lehet egy ilyen szép ponty fárasztása. A nap csak telt, pár nagyobb keszeg, és kárász, ami a horogra akadt, de ponty nem érkezett az nap.

[Dani a 4 kg-s pontyával.]

[Szerencsét hozó szitakötő.]

[Délutáni csendélet.]

[Hajnali köd.]

A második nap úgy telt el, hogy Dani egy szép 4 kg-s potykát fogott, mi meg pár szép nagytermetű keszeget, és kárászt. Az éjszaka viszont nagyon csendesen zajlott, a vízben még a halmozgások is megszűntek.  Az éjszaka hamar eltelt, és a kora reggeli kávézásunkat Tamás bal oldali jelzőjének hangos hangja zavarta meg. Az orsóról a zsinór olyan gyorsan szaladt le, mint ha a Pesti gyorsra kötöttük volna a végét. Bevágás után egy 20 perces fárasztás kezdődött. Tamás 3.5 lb botja úgy hajolt be, mint egy pici vékony bot lett volna, ebből sejtettük, hogy nem egy átlagos ponty lesz a végén. Dani a vízbe gázolt a szákkal, hogy mi előbb a szákba kerüljön a hal.  A parttól, kb 3 méterre sikerült megszákolni a szép pontyot. Ekkor vettük észre, hogy egy szép nyurga akadt a horogra. Mérlegeléskor a mérleg 12 kg-t mutatott, majd gyors képkészítés, és végre kíméletesen vissza lett engedve a tóba.

[Tomi 12 kg-s nyurgája.]

[Szinte szűzies száj.]

[Kíméletes visszaengedés.]

Azon a napon Daninak is meghozta a tómanó a szerencséjét, mivel horgára akadt egy 11 kg-s tükörponty. Tudni kell, hogy Daninak ez volt az első igazi nagy 10 kg feletti pontya. Remélhetőleg sok ilyen élményben lesz része.

[Dani 11 kg-s pontya.]

[Örömteli búcsúzkodás.]

Aznap a tómanó meghozta mindenkinek a szerencséjét, mivel sorban fogtuk, a szebbnél szebb halakat. Sok volt köztük a 2-4 kg-s.

[Ismételten egy 3kg-s potyka.]

Az éjszaka ismételten hamar eljött, és ismételten csendesen zajlott. Reggel sikerült fognom egy 4 kg-s potykát, ami sikeresen a jobb oldalamon található akadóba menekült, de szerencsére sikerült onnan kiszednem, mivel nem tudott rendesen a gyökerek közé bemenni. Miután lemérlegeltük, Tamásnak szólalt meg a jelzője, és bevágás után érződött, hogy nagy hal van a végén. Miután sikeresen meg lett szákolva a ponty, gyorsan mérlegeltük, és képkészítés után kíméletesen visszaengedtük.

[Az akadóból nehezen, de kiszabadított 4 kg-s potyka.]

[Tomi  11 kg-s tükröse.]

[Portré.]

[Remélhetőleg ismét látjuk.]

A pár nap, amit a tavon eltöltöttünk hamar eltelt, és most sem hazudtolta meg magát a tó, mivel unatkozni nagyon nem kellett. Továbbá megint bebizonyosodott, hogy van sok szép nagy hal a Miháldi tóban, és vannak olyan nagy pontyok is, amiket még soha senki nem fogott ki. Remélem mielőbb ismételten horgászhatok ezen a tavon.

Írta, és fényképezte.: Hokmann Ferenc                                                        APKlub tesztelünk!
                   Tóth Tamás                                                                                         Teszteltetni szeretnél?
            /DRUID-CARP-TEAM/
Valamint,aki mindenhol jelenvolt: SzilágyiDániel                                                      apklubteszt@gmail.com