A lenézett tó
Írta: Gabesz - Dátum: July 02 2014 11:05:05

A lenézett tó.

A hír képeSokan vannak, olyanok, akik szerint csak az a jó tó, ami tele van hallal. Lényegében jólesik, ha fogsz halat és élményekben gazdagon mész haza. De most elég nagy fába vágtam fejszémet, mivel a lakhelyem mellett Nagykanizsán található egy Csónakázó tó, ami sajnos az elmúlt évek során, olyan szinten leromlott a hírneve, a hal rablások miatt, hogy igazi sporthorgász messzire elkerülte a tavat. Én is kb. 4 éve nem horgásztam a tavon, és az elején még meg is fogadtam, hogy soha többet nem fogok itt horgászni, de idővel a kíváncsiság legyőzi a fogadalmat. De azért legbelül mindig is kíváncsi voltam arra, hogy mekkora halak élnek benne.  Az utóbbi évben már javult a halőrzés, és sok olyan ember el lett tiltva, akik sokban rontották a tó hírnevét. Na, elég az elmélkedésből ideje rátérnem a kis történetemre. :D

Teljes hír

APKlub.hu

Többszöri egyeztetés után végre eljött a nagy nap, mikor a garázsomnál vártam Andrást, aki a megbeszélt időpontra már ott is várt.  Pakolás közben mindig eszembe jut az, hogy milyen jó lenne, ha lenne egy autóm. :D De sajnos nincs, a feleségemtől meg nem kapom meg a kocsiját. :D Ez van, de a lényeg, hogy végre elkezdődhet a peca. Nehéz volt megtalálni a helyet, ahol a három napot el tudtuk tölteni. Többszöri egyeztetés után és az erdész engedélyével a tó város felöli oldalánál építettük ki a táborunkat. Eléggé vadregényes terület, mivel a part náddal tarkított, és 7 méterre a parttól, meg ott az erdő. Nekünk szerencsénk volt, hogy nem kellett kézben becipelni a felszereléseket, mivel a helyi erdész engedélyezte, hogy oda bemehessünk gépjárművel. A tó város felöli, oldalán csak a sorompóig lehet gépjárművel menni, mivel utána az erdészet területe, és csak gyalogosan lehet oda bemenni, kivéve engedéllyel. Szerencsére András előre mindent elrendezett, és így több időt tudtunk a horgászattal foglalkozni.

A sátor állítás előtt, már felszereltem, s a kiszemelt helyre juttattam. Az indok, amiért előbb bedobok, s utána építem ki a tábort az, hogy a megszokás. Amióta a Nikl termékeket használom, azóta sokkal, nagyobb izgalommal csalizok, és várom a fejleményeket. Maga a Nikl elmélet, ami megfogja a horgászt, főleg azt, aki nyitott azt befogadni, amit sokan nem képesek.  Bevetésre a kedvenc csalijaim lettek bevetve, a Karel Nikl Noci Mura, valamint a 3XL, de azért a partról nem hiányozhattak a Nikl termékpaletta.

A nap nagy része várással tellett. Volt idő az elmélkedésre, mivel aki ismer, az tudja rólam, hogy szeretek a világ nagy dolgain gondolkozni, és elmés talányokon gondolkozni. Ez most is így tellett, mivel maga a tó nagy fejfájás volt számomra, és András számára.  De miért is!

A tó maga kb. 45 hektáron elterülő vízfelület, változó mélységgel, és változó meder fenékkel. Legendák vannak a tóból kifogott Amurokról, és Pontyokról, de ismerve az embereket, valamint a horgászokat, van köztük túlzás is, de pár képet láttam hatalmas halakról, ami ebben a tóból fogtak. Reménykedtünk, hogy mi is belefutunk pár szép halba, de sok reményt nem fűztünk a tóhoz, mivel pár éve elég rendesen lerabolták.

APKlub.hu

Miközben beszélgettünk, sokan megálltak horgászok, és jöttek hozzánk kíváncsian, hogy kik lehetünk. A tón nem meg szokott a bojlis tábor, és lényegében pár emberen kívül senki nem használ bojlit. Ezen a tavon jobban elterjedt, a hagyományos horgászat, és maga a nagy hall horgászok előtt még szűz terep.

Az eszmecserét néha előttünk áthaladó ifjú remélhetőleg a jövő aranyérmes kajakosai zavarták meg.

Lassan besötétedett, és miután a táskából előkerült házi szalonnát csipegettük Andrással, hírtelen rántás a zsinegen, és amire egész nap vártunk eljött. Kemény fárasztás volt, mivel az Andrásnak az állásához kellett navigálnia a halat. Nehéz munkája volt, mivel a hal nyíl egyenesen a köztünk található nád falba rongyolt. Így a botot át adta András, és besétált a vízbe, hogy kiszabadítsa a halat a nádból kezében a szákkal. Hamar sikerült neki, de mikor jött ki a vízből vette észre, hogy a jobb kézfejét a nád megsértette, és vérzik. Íme, példája annak, hogy ha valaki őszinte és hithű horgász, aki szereti a természetet, és az élővilágot. Mindent megtesz, még a testi épségének ”minimális” feláldozásával, hogy az élőlényben, ami a horgára akadt a leg minimálisabb szenvedést okozza.  Az éjszaka csendjét András jelzője kétszer is megtörte, aminek eredményei ismét szép és egészséges potykák voltak. Miután kivilágosodott az első potyka egy 11 kg-s nyurga a másik kettő 8,70 kg tőponty, és 8,40 kg-s tőponty volt.

apklub.hu

Sokan azt mondják, hogy nincs nagy hal a tóban.

A nap nyugalommal zajlott, és sikeresen figyelemmel tudtuk kísérni a pár hét múlva megrendezendő sárkány hajósok edzését.  A nap a jó társaság mellett hamar eltelt. Az éjszaka folyamán egyszer kellett ugrani a sátorból, mikor András jelzője ismételten jelzett, de azt sajnos nem sikerült kifogni, mivel megindult a hal a vízben, és mint a gyors vonat megindult a mély víz irányába, majd hírtelen irányváltás után sikeresen ki is akadt a horog.  A hal nem lett meg, de maga az élmény, amit a pár perc adott, mikor még rajt volt a hal emlékezetes volt.

A kapástalan időszakban néha pihengettem egy kicsit, mikor arra lettem figyelmes, hogy az ágyam alól valami zörög. Lenéztem, és az ágyam alatt található táskámon egy barna bábot találtam, amiből épp akkor bújt ki a szitakötő. Gondoltam, hogy na ezért már megérte kijönni, hiába nem fogtam semmit, de ilyet még soha nem láttam.

apklub.hu

Miután a szitakötőt a sátor elé kiraktam, hogy véletlenül se okozzak neki semmi bajt.

A sátor körül rendesen zajlott az élet, így került lencse végre ez a gyönyörű béka is. :D

Bekell, hogy vajam, hogy a három nap gyorsan eltelt, de kellemesen csalódtam a tóban, hiába voltak negatív élményeim is, de azokat leszámítva jól vizsgázott a tó. A lényeg a természet közelsége, hiába én nem fogtam egy halat sem, de maga az élmény, amit adott a tó az mindenek felett áll.  Remélem egyszer majd vissza térhetek a tóra egy jó pecára, és remélhetőleg egyre több ember lesz, aki észre veszi a maga körül zajló életet, és elcsodálkozik azon, hogy milyen csodás az élet.