Az ébredő természet.
Írta: Gabesz - Dátum: May 01 2016 20:39:30

Az ébredő természetben.

ébredőVégre eljött a nagy nap, amire Tamással terveztük a horgászatot, és végre a monoton hétköznapok elől a kedvenc tavunkra a Miháldi tóra kimehettünk. A nagy nap április 7-re tűztük ki, és egy laza 4 napos pecát terveztünk.  A 4 napos pecát a Bait-Station termékek bevetésével terveztük, ami nagyon jó döntésnek bizonyult.  Maga a Bait-Stationnak a termékét már a 2015-s évben is sikeresen használtuk, pontosabban a bojli mixüket, de arról egy következő írásban.

Teljes hír

APKlub

Bait Station

Nehéz döntés előtt álltunk, mivel a korai meleg hatására korábban elkezdődött a halak ívása. Mikor ki érkeztünk a hajnal csöndjét a partszélben a virgonc keszegek, és kárászok csobogása törte meg.  Komoly fejtörést okozott, a bevetésre szánt csalik összeállítása, mivel a horgászatunkra nem igazán baráti időt tervezet a természet anya. De ezt már megszokhattuk volna, mivel az utóbbi években mindig belenyúlunk a fronttal teli napokba. Ilyenkor sokan feladják, de még szerencse, hogy Tamással mi egy elmebeteg csapatot alkotunk. :D Ha esik, ha fújj mi kint maradunk, ha hal sincs, akkor se adjuk fel, csak magát a csalizást kombináljuk túl. Maga pecát meder fenék térképezéssel kezdtünk, és miután megtaláltuk a régi patak medret markerrel azt megjelöltük.  Magát a területet kb. 1 kg FRUITY Mix 18 mm golyóval etettük meg. Maga a golyó nagyon erős gyümölcsös illatot áraszt, valamint nagyon könnyen dobó csövezhető, és dobás hatására sem törik ketté.

Pasztázás az MX-1 pasztával.

Az első csalizás az MX-1 termék volt, ami egy Májas-gyümölcsös bojli.  Maga a bojlin érezhető a gyümölcs, ugyanakkor maga a máj ad egy leírhatatlan illatvariációt, nagyon kellemes és nem taszító.  A Bait-Station web oldaldalán eléggé részletesen levan írva, amit magáról a golyóról tudni kell. De alá kell, hogy támasszam nagyon intenzív a illata. Maga a golyó több órás vízben lét után is ugyanolyan intenzíven árasztja a jellegzetes MX-1 szagot, mint amikor az aromazárós tasakbók kivettem a golyókat.  A pasztája, viszont nagyon könnyen kezelhető, és nagyon könnyedén a golyókra nyomható. Amúgy a csalikat egy nagyon praktikus 250 gr-s kiszerelésekben rendeltem be, és rettentően jó aroma zárós csomagolásban kaptam őket, ami a későbbi kiürülés után dippelt golyók tárolására nagyon ideális, valamint nagyon könnyedén elhelyezhető a 17 literes vödrömben.

csali

KRILL SPICY TUNA kombinálás közben.

A másik botra a Prémium KRILL SPICY TUNA került csalizásra. Ennél a golyónál is csak azt tudom írni, mint a fent említett a MX-1 terméknél, hogy nagyon erős és intenzív az illata. A golyót nagyon könnyű kezelni, és érdemes megbolondítani egy ananász lebegő bojlival.

RED MASTER bevetésre késszen.

csali

FISHKISS bojli PVA-a fűzött BS CARP pellet.

BS CARP Pellet ami valójában egy mix csomag. Rettentő leleményes és célszerű. Magában a csomagban a 20mm pellettől a 2 mm-s pelletig bezárólag minden megtalálható. Ízre én vegyesre tippelnék, mivel van benne epres, halas stb. Nagyon élveztem a keresgélést a zacskóban mivel ha PVA-a fűzve vagy hajszál előkére nagyon is használhatóak.

bojli

Teltek az órák, majd ismételten csali csere, a vízből kivett golyók szaglálása, mivel ha iszapos helyre sikerül dobni, utána nagyon érezhető, az iszap szag a golyókon, szinte beléjük ívódik. De szerencse nem volt érezhető az iszap szag, csak az adott csali illata, amit érezni lehetett.  Etetést naponta kétszer végeztünk. Az első napi 1 kilós után a markerrel megjelölt helyekre tíz- tíz szem lett dobva.

dobócsövezés

Tamás dobó csövezés közben.

A kapástalan időszakban volt időm pár képet készíteni az ébredő természetről, mivel nagyon fontos, hogy ilyen csodát mikor az erdő zöldül, és a madarak örömteli csicsergéssel adják hírül, hogy itt a tavasz.

táj

természet

Kárász a nádban ívásra késszen.

Hokmann

Lassan besötétedett, és a madarak is nyugovóra tértek. A színek eltűntek, és át adták a helyüket a komor sötétségnek.  Végre alvás és végre átgondolhattam azt, amit a nap folyamán kombináltunk a Tamással, hogy milyen csalizási módszer lehet az igazi. A világon a leg izgalmasabb dolog, mikor a hálózsák mélyébe belebújva, csukja le a horgász a szemét, valamint abban a tudatban, hogy bármikor a távjelző megszólalhat. Hát így is lett. Kb. 23 óra magasságában arra ébredtem, hogy a jelzőm bejelzett, de nem tulajdonítottam nagy jelentőséget neki, mivel bele úszások lehetnek. Azt hirtelen a várva várt jelzést halottam. Nehezen fogtam fel mivel az alvókám nagyon jó, és Tamás szólt ébredj kapás van!  Eljött az idei év első fárasztása, és végre az új botjaim tesztelése. A halacska hamar megadta magát, de nem a várva várt Big Ponty volt, de az idei év első halának nagyon is jól megfelelt.

apklub

3 kilós pikkelyes RED Master-re érkezett.

A nagy izgalom után ismételten alvás. Hajnalban azt ismét hangos csipogásra keltem, de most már ugrottam is, és 1-2 másodperces ajtó keresgélés után kijutottam a sátramból.  Azt jött a jól megérdemelt fárasztás. A bevágás után érezhető volt, hogy ami most horogra akadt halacska, már picivel nagyobb, mint a társa.

5 kilós pikkelyes szépség ami FISHKISS bojli-ra jött.

Miután kíméletesen vissza lett engedve az éltető elembe, ismételten alvás.  Az éjszaka hátra lévő része már nyugalomban zajlott.  Hajnalban egyszer felébredtem, mivel fázott az orrom, ezért bekapcsoltam a fűtést a sátorban, és vissza pihentem.  Mély alvásomból egy hang riasztott fel, a várt nagy hang a távjelző hangja.  Azt eljött a nagy fárasztás. Bevágás után érezhető volt, hogy most nem 3 és nem 5 kilós potyka van a horgon, hanem annál nagyobb. Érezhető volt mintha egy farönk lenne a végén, és lomhán próbált manőverezni. Most vigyáznom kellett a fárasztással, mivel a bal botomra jött, ami épp a gát tövébe volt dobva, ahol volt pár faág a vízben. De így is kényelmesen engedelmesen a szépséges potyka mintha tudná, hogy mérés és fényképezés után ismételten szabad, megadta magát.

hokman

15,50 kilós szép Pikkelyes, ami az MX-1 bojli-ra jött.

ponty

?

Miután vissza lett engedve a szépség, kezdett az ég beborulni, és a szél is kezdett meg erősödni. Megérkezett a nem várt hideg és a zimankó. A halak étvágya is alább hagyott, de a maradék 2 nap nem telt el unalommal, mivel a civil élet fáradalmait végre kipihenhettük, és eltervezhettük, a legközelebbi pecát.

Víz

Szemerkélő eső a tavon.

Druid Carp Team

A 4 nap hamar eltelt, sok halat nem fogtunk, de végre kint lehettünk és horgászhattunk, és a Bait-Station termékeket még részletesebben megismerhettük. Sikerekben gazdag horgászatot mindenkinek.